Ron-en-Anja.reismee.nl

Dat doen we maar niet elke dag...

Na een prima nachtje slapen vanochtend ons eerste Canadese ontbijt genoten. We zijn nog niet echt gewend aan de grootte van de porties dus na afloop besloten we dat we ons ontbijt in het vervolg toch wat minder uitgebreid gaan doen willen we niet na 3 weken 10 kg zwaarder thuiskomen. Na het ontbijt zijn we te voet naar de oude stad gelopen (gelijk weer even wat aan de calorieen gedaan). Montreal is geen mooie stad maar heeft wel leuke stukken. Het is een mix van oud en nieuw en heeft ook immigrantenwijken zoals Chinatown, little Italy en een Joodse wijk. Bij Chinatown kwamen we een Chinees bruidspaar tegen waarvan uitgebreid foto's werd gemaakt. Of we weer in Beijing rondliepen. Bij de oude haven konden we nog net met een boottocht mee door het havengebied. Leuk om Montreal vanaf het water te bekijken. Ook liepen we daar tegen een 'loopje' aan - we hebben niet kunnen ontdekken of het een hele of halve marathon was. Sommige mensen hadden het zwaar want het was best warm. Wat opvalt aan Montreal is dat je aardig wat mensen tegenkomt die op straat leven en om geld bedelen. Maar een straat verder loop je tegen allerlei dure galleries, winkels en hotels aan. Ook liggen er niet echt kleine sloepjes in de haven. Het is een stad die wat tijd nodig heeft om te beklijven. Voor morgen wordt er helaas regen voorspeld dus we gaan bedenken hoe we de dag gaan invullen. Jammer dat de musea dicht zijn op maandag maar we vinden vast wel een leuk alternatief.