Ron-en-Anja.reismee.nl

De laatste paar dagen

Omdat de afstand van Wolfville naar Halifax maar relatief een wippie is hebben we 's morgens in Wolfville eerst nog een stadswandeling langs een aantal oude huizen gemaakt. Dat was geen straf want het was zonnig en later op de dag zelfs 25 graden. Na de lunch buiten op het terras zijn we op ons gemakje naar Halifax gereden. We hadden geen haast want we konden toch pas na 15:00 uur inchecken. We waren er toch iets eerder en voor het eerst hadden we gedonder met onze reservering die we via Booking gedaan hadden. Het hotel beweerde onze reservering niet te hebben want ze konden onze naam niet vinden in hun systeem. Heel vreemd want we gebruiken echt al jaren deze boekingssite en ook in Canada hebben we deze gebruikt zonder enig probleem. Afijn zij met Booking bellen om het een en ander na te gaan, (gelukkig had ik de bevestigingsmail op mijn ipad geladen), er moest een fax gestuurd worden en gecheckt-dubbel gecheckt. Na een half uur stonden we er nog. Wat waren wij blij dat dit ons niet overkwam na een transatlantische vlucht. Dan waren we vast niet zo geduldig en vriendelijk gebleven.

Natuurlijk kwam het allemaal goed en nadat we onze spullen op de kamer hadden gezet zijn we gelijk richting haven gelopen. Onderweg kwamen we een gezellig kroegje tegen waar we lekker even een pintje hebben gepakt. Omdat het nog zo'n heerlijk weer was hebben we bijna de hele Harbourwalk gelopen. Toen we na het diner terugliepen was het nog 18 graden.

Hoe anders was het vandaag: regen en mist. Toen we opstonden was de citadel in nevelen gehuld. Het leek even wat beter te worden maar vanmiddag werd het alleen maar mistiger en mistiger. Er stond ook bijna geen wind terwijl er toch een tropische storm onderweg is naar deze regionen. Het wordt nog spannend of we a.s. zaterdag alle vluchten gaan halen.

Wij hebben ons vandaag niet af laten schrikken door het weer en zijn lekker op pad gegaan. We hebben weer de Harbourwalk gelopen en zijn ook naar het Maritiem museum geweest waar ze o.a. voorwerpen van de Titanic hebben liggen. Hier in Halifax liggen ook slachtoffers begraven maar er zijn ook lichamen nooit gevonden.

Best indrukwekkend om te lezen dat van de z.g. regel 'Vrouwen en kinderen eerst' in de praktijk niets terecht kwam want er zaten aardig wat mannen met first class tickets in de reddingsboten waardoor er geen plek overbleef voor de vrouwen en kinderen met een goedkoper ticket.

Ons hotel ligt vlak bij een sportcentrum waar ze morgenavond een ijshockeywedstrijd spelen. We hebben daarvoor nog kaartjes kunnen kopen dus gaan morgen kijken naar de Halifax Mooseheads tegen de Cape Breton Screaming Eagels. We hebben er natuurlijk absoluut geen verstand van maar het lijkt ons hartstikke leuk dit een keer mee te maken. Hopelijk kunnen we er morgen wat foto's van laten zien.

Els de Haas

Chique stad, Halifax?
Ik ben dol op jullie mooie foto's..........die eenzame visser. PRACHTIG! En die schoentjes.......brok in mijn keel en morgen foto's van stoere ijshockeyers?
Geniet nog van jullie laatste vakantiedagen.

Jacq

Hoi Ron en Anja, ik heb jullie verhalen grotendeels gevolgd en volgens mij hebben jullie een mooie reis gehad. Over het ijshockey kan ik zeggen: als de Puck over de doellijn gaat is het een doelpunt.... Haha. Groetjes van Erik en mij uit het mooie en gezellige Istanboel. We hebben al twee avondjes Catannen erop zitten.

Carry

Zo te zien hebben jullie drie prachtige weken gehad in Canada. En zoveel mooi weer ook nog, fijn! Bijzondere vakantie zo te zien aan de foto's.
Geniet nog van de laatste paar dagen en goede reis terug.
Heb het hier in Frigiliana erg fijn, vriendenkring breidt zich uit, leuke tijd op Spaanse les. En het blijft onveranderd warm en zonnig! Lieve groeten en kus, Carry

Anja

Ja fantastische vakantie gehad met tot aan vandaag heerlijk weer. Vandaag helaas hele dag regen en wind. Dat is jammer maar niets aan te doen. We moeten dus bekijken welke binnenaktiviteiten er nog te vinden zijn. Geniet jij nog lekker van t mooie weer in Frigi. We moeten snel weer eens wat afspreken! Kus