Ron-en-Anja.reismee.nl

Weer op het vaste land

We hebben Cape Breton vandaag achter ons gelaten via de Fleurs de Lis route. De miep van de navigatie heeft t over (fonetisch weergegeven) fleur dellie :-). Daar begrijp je toch helemaal niets van wanneer je dat hoort en in eerste instantie niet weet waarover het gaat. Maar goed een zeer rustige route dus langs de kust. Helaas heeft het wel 1 slachtoffer gekost want plots vloog er rechts van de auto een vrouwtjes fazant op en die konden we dus niet meer ontwijken. Als ze had besloten niet de weg over te steken maar naar rechts uit te wijken dan was er niets gebeurd. Vervelend wel en triest. Onderweg weer prachtige kleuren gezien. Het blijft een feest voor het oog. We zitten nu in het noordelijk stuk van Nova Scotia in het universiteitsplaatsje Wolfville. De natuur hier is weer heel anders, doet bijna Frans aan met de glooiende hellingen met boerderijen en koeien en natuurlijk de wijnvelden. Die gaan we een van de komende dagen bezoeken. Maar eens even kijken of dat morgen gaat lukken want morgen is het voor de Canadezen Thanksgiving dus het meeste is gesloten. We hebben voor morgen al een plekje gereserveerd in onze Inn voor het buffet dus we komen niet om van de honger.

Leen

Gaan jullie nog een stille tocht organiseren voor de dames-fazant? Of gaan jullie haar gewoon opeten?
Volgens het Neerlands Hoop kookboek zijn ze best lekker.
Met zuurkool. En een goed glas wijn natuurlijk!

Els de Haas

Ach, hoe sneu, mais c'est la vie.
Klinkt goed die wijnvelden. Een proeverij misschien? Wijntje, kaasje ......Mmmmm

Anja

Nee helaas Leen, we hebben haar achter moeten laten en hadden ook geen tijd voor de stille tocht. We zullen haar in gedachten herinneren. Of iemand anders er nu van heeft genoten met de zuurkool en wijn zullen we nooit weten.