Ron-en-Anja.reismee.nl

Wijn enzo

Omdat het een universiteitsstadje is zijn er genoeg tentjes te vinden om te eten waaronder eetcafe's. We vonden er gistermiddag eentje waar we nog op het terras in het zonnetje een drankje konden drinken en toen het frisser begon te worden zijn we lekker naar binnen gegaan. Het is weer eens wat anders om op al de tv's die daar hingen American Football te kijken i.p.v. gewoon voetbal. Vanochtend na het ontbijt (we snakken inmiddels overigens wel naar de normale Nederlandse ontbijten want al dat zoet begint een beetje te vervelen) zijn we eerst naar de touristinfo gelopen om wat foldertjes en plattegrondjes van de omgeving op te halen. Daarna hebben we een prima espresso in het zonnetje gedronken (goede koffie is ook een unicum) en hebben een eerste bezoek gebracht aan een wijngaard hier vlakbij in de buurt (Domaine de Grand Pre). Hier hebben we heerlijk gelunched met natuurlijk een glaasje wijn erbij. We zijn vervolgens naar de Grand Pre National Historic site gereden dat alleen vandaag nog open zou zijn. Grand Pre is in 1680 door Franse kolonisten uit Port Royal gesticht en zij noemden zichzelf Acadiers. In 1755 zijn zij door de Engelsen verdreven (gedeporteerd) en hun nederzettingen werden vernietigd. Je ziet in dit gebied veel dijken en die dijken zijn nodig omdat ze hier een ongelofelijk getijdenverschil kennen. Om een voorbeeld te geven: vandaag 10:45 uur 1,5 meter en om 17:02 uur 12,4 meter. Vanavond hebben we in onze Inn in het restaurant gegeten. De lokalen vonden het allemaal weer marvelous en excellent; wij vonden dat toch wel een tikkie overschat. Nu uitbuiken....

Els de Haas

Het leven kan slechter, Anja.
Alles ziet er zo mooi en easy uit. Die foto van het uithangbord is schitterend, mooi om na te schilderen!

Sandra Hartman

Weer genoten van je reisverslag en de foto's en ik ga voor de foto met de kokmeeuw, wat een rust en stilte alleen die voetstapjes van dat beest, schitterend.

Els de Haas

Tja Sandra, ik moest kiezen tussen de vogel en het uithangbord. Misschien ga ik ze allebei schilderen, ha, ha, ha.