Ron-en-Anja.reismee.nl

Hoe het weer om kan slaan

Gisteren een stralende, zonnige dag. Vandaag grijs maar wel een temperatuur van 15-18 graden. Na het ontbijt en na de koffie in het dorp natuurlijk zijn we weer op pad gegaan om wat meer van het getijden-landschap te bekijken. We zijn helemaal naar Cape Split gereden. En overal wonen toch wel plukjes mensen. Wat bezielt mensen om in zo'n uithoek te gaan wonen. Sommigen hebben leuk aangelegde tuinen, anderen hebben er een uitdragerij van gemaakt. Het verschil tussen Engelse en Franse roots??? Toen we gisteren bij Halls Harbour waren hadden we een kreeftenrestaurant gezien waar we vandaag wel wilden gaan lunchen. Jammer maar helaas, want gisteren was hun laatste dag open. Tja, en toen zat er niets anders op om maar weer bij een wijngaard te gaan lunchen. De Luckett wijngaard bestaat pas sinds 2010 maar ze timmeren aardig aan de weg. Een goede zet wel om ook aan lunches te doen. Wij waren aan de late kant maar waren absoluut niet de enigen. Daar in de buurt zat ook een farm wool shop waar je kunt leren breien en weven maar waar je ook prachtige wol kunt kopen o.a. van hun eigen Cotswold schapen. Wat een keus, ik keek mijn ogen uit. Een paar bolletjes wol voor een sjaal past nog wel in mijn tas :-) Morgenochtend gaan we al weer de tassen inpakken voor onze laatste etappe: Halifax. Vanochtend hebben we een hotel in het centrum geboekt zodat we de stad wat makkelijker te voet kunnen verkennen.

Reacties

Reacties

Els de Haas

Anja, ben jij zo'n breister? Wat leuk.
Er zijn 2 dingen die ik absoluut niet kan...........breien en ramen zemen!! Valt mee te leven, hoor.
Het is daar qua weer zo'n beetje hetzelfde als hier, begrijp ik uit jouw verhaal, behalve dat wij a.s. weekend weer de korte broek aan kunnen.........24 graden!!
Het zal weer wennen worden van de stilte en de rust naar het centrum van Halifax. Alvast veel plezier.

Anja

Ja Els, dat wordt weer wennen maar een goede overgang naar de hectiek in het kleine NL.
Ik kan wel breien maar ik moet de moeilijke steken nog leren zoals ajoursteken. Leuk projektje voor de winter. Maar eerst moet ik mijn sprei afmaken. Die is bijna klaar.
Dat is lekker thuiskomen zulke temperaturen! Hopelijk verandert de voorspelling niet, haha.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!