Ron-en-Anja.reismee.nl

Veel beter weer dan voorspeld

Toen wij gisteravond naar het weerbericht keken stond de regenkans op 40% en de temperatuur zou dalen naar 15 graden. V.w.b de temperatuur klopte het vandaag maar uiteindelijk geen drup regen gezien gelukkig. Vanochtend na een ontbijtje, bij de Starbucks dit keer, besloten we de berg Mont-Royal op te gaan via de Redpath trappen. Het was wel bewolkt maar droog en een flinke tippel omhoog. Wij waren zeker niet de enigen want er wordt in het park veel gejogged en gefietst. De bomen begonnen ook hier al prachtig te kleuren en de paden waren bezaaid met eikeltjes. Een walhalla voor de eekhoorntjes die je om de paar meter wel tegenkwam. Eenmaal boven had je wel een aardig uitzicht over de stad hoewel we de weersomstandigheden niet helemaal meehadden. Weer terug beneden hebben we een andere bezienswaardigheid gepakt n.l. een stuk van de ondergrondse stad. Dit is in de jaren '60 van de vorige eeuw ontstaan en in de loop der tijd steeds verder uitgebreid. Als het heel erg slecht weer is hoeft in principe niemand meer naar buiten want alles is ondergronds met elkaar verbonden. In totaal is het nu zo'n 30 km lang. Hier vind je ook allerlei food courts: de keuze is enorm maar wij hebben het bij een salade gehouden. Na de lunch zijn we naar de oude stad gelopen om de Basilique Notre Dame te bekijken. Gisteren was dat vanwege de kerkdiensten niet van gekomen. De basiliek ziet er vanbuiten niet echt aantrekkelijk uit maar binnen is het zeer decoratief met o.a. een prachtig altaar van houtsnijwerk dat dateert uit 1870. Nu puffen we even uit op de kamer en is het straks na het diner weer tijd om de spullen bij elkaar te zoeken. Rond 8 uur morgenochtend moeten we de express bus naar het vliegveld hebben voor onze vlucht naar Halifax. Daar halen we onze huurauto op en rijden dan door naar Lunenburg waar we ook een paar nachtjes zullen blijven. Hopelijk hebben we daar net zo'n goede wifi verbinding als hier in het hotel, zodat ik ook van daaruit verder kan gaan met de berichtjes. We hadden wat suggesties gekregen voor bezienswaardigheden van Leen en Carry maar musea zijn dicht op maandag en het huis van Cohen hebben we niet gevonden en het komt er nu dus ook niet meer van. Ach, zo heb je weer een goede reden om nog eens terug te gaan, toch.

Julia

Hoi Anja en Ron,

De reis gaat nu dus echt beginnen. Mooie herfstkleuren al, dat beloofd wat. Leuk, die grondeekhoorns. Nu de elanden spotten????

Sandra Hartman

Jullie hebben weer mooie plekjes gezien vandaag en het voordeel van deze tijd is wel al die prachtige herfstkleuren.

Anja

Hoi Julia, het is hier prachtig. Nog geen eland gezien maar hopelijk gaan we dat nog wel meemaken.