Ron-en-Anja.reismee.nl

Eindelijk.....

Vandaag een zonnige dag dus na het ontbijt snel de auto in om op weg te gaan naar Peggy's Cove. De plek van de meest beroemste vuurtoren van Canada. Hij is rood-wit en staat tussen enorme rotsblokken die ca. 10.000 jaar geleden door de gletsjers zijn achtergelaten. Bij de vuurtoren staan kleurige houten huisjes met opgestapelde kreeftenfuiken. We waren net een half uurtje te laat want de bussen kwamen al aangereden tot onder aan de vuurtoren. Helaas dus geen mens-arme foto's. Na Peggy's Cove zijn we via de kustweg door gereden naar nog een klein gehuchtje aan het water -Prospect-. Hier geen kip te bekennen en bijna net zo schilderachtig. Via dezelfde kustweg moesten we weer terug en onderweg kwamen we een retailer van kreeften tegen die buiten wat tafels had staan en waar je dus ter plekke gekookte kreeft en mosselen kunt eten. Verser kan haast niet. We stonden op ons beurt te wachten toen ineens 3 taxibusjes vol met Chinezen aan kwamen rijden. Die bleken van een cruiseboot te komen en wilden, zoals een goed Chinees betaamt, lekker voordringen met bestellen maar dat ging natuurlijk niet gebeuren. Nou we hebben zitten smullen van die 2 kreeften. Hopelijk treffen we dit nog op wat meer plekken. Morgen wordt weer een reisdag. We gaan naar Antogonish waar een collega van Ron woont. Hij en zijn vrouw zijn vorig jaar september vanuit Italie hier naar toe verhuisd (het zijn overigens gewoon Nederlanders). We blijven bij hen een nachtje logeren zodat we gezellig bij kunnen kletsen.

Yvonne de Haas

Wat een heerlijke stille plekken en.... een reuze auto. Ja die Chinezen zie ik natuurlijk niet. Jaloers op de verse maaltijd.
Wacht met belangstelling het verbolg van de reis af.

Els de Haas

Jammie, jammie......kreeft zo uit het water op je bordje.
Sandra en ik gaan vandaag 3okt. vieren(ken je dat?) Traditiegetrouw is er voor de Leidenaars haring en wittebrood, iets minder culinair dan jullie kreeft.

Els.

Anja

Leidens ontzet toch? Ja ik ken t van naam maar nog nooit meegemaakt. Veel plezier!

josee

Leidens ontzet ook nog nooit meegemaakt. Zou wel moeten....
Ben een beetje jaloers op jullie reis- en kreeft-ervaringen :)
Hou die Chinezen maar een beetje in toom. Geniet ervan!

Sandra Hartman

Je komt ze ook overal tegen he die Chinezen, goed dat wij weten hoe ze reageren en dat we dat niet accepteren!! Ha ha. Maar wat hebben jullie een prachtige vakantie zo, mooie foto's. Lekker eten!
Blijven genieten.