Ron-en-Anja.reismee.nl

Cape Breton

Gister was een grijze reisdag. We blijven ons verbazen over het verschil in weer, overigens. Na het ontbijt en een lekkere koffie met taart in Lunenburg zijn we via de Marine Drive naar Antigonish gereden. Deze bochtige kustweg verbindt talrijke kleine vissersdorpen. We hadden bij Halifax weer ruzie met onze navigatie, een systeem van Hertz dat ongelofelijk onhandig is en je rustig 100x een u-turn laat maken op plaatsen waar dat niet kan. Gelukkig hadden we afgelopen week ook een kaart gekocht zodat we uiteindelijk toch op de goede weg langs de kust terecht kwamen. In de reisgids had ik gezien dat je in Tangier (ja ik verzin t niet) een visrokerij had zitten van de familie Willy Krauch, een Deense immigrant die al ruim 40 jaar deze rokerij drijft. Het leek ons wel gezellig om wat gerookte zalm en andere vis mee te nemen naar de collega en zijn vrouw waar we een nachtje zouden logeren. Voor ons stond een ouder echtpaar die ons hoorden praten. Bleken het zelf Nederlanders te zijn die ruim 50 jaar geleden naar Ontario waren verhuisd. Ze spraken nog wel Nederlands maar ze vonden zelf dat dat hard achteruit ging. Het was een leuke ontmoeting. Later in de auto vroegen wij ons af of ze onderling nooit meer Nederlands tegen elkaar praatten. Je moederstaal vergeet je toch niet....of wel? Rond half 6 kwamen wij aan bij de collega van Ron die sinds vorig jaar september in Antigonish woont aan de rand van een natuurgebied. Als je daar voor het eerst aan komt rijden geloof je bijna je ogen niet, zo mooi. Er woont en broedt een adelaarsfamilie in hun 'achtertuin'. We hebben ze vanochtend zien zitten in de bomen - helaas te ver weg om nu een duidelijke foto bij dit verslag te zetten. Straks thuis in het fotoalbum kan verder ingezoemd worden. Vanwege die adelaars betekende het wel dat je er angstvallig op moest letten dat hun 2 Maincoon katten niet naar buiten konden ontsnappen want dat zouden ze niet overleven. Rond het middaguur zijn we richting Cape Breton gereden over de Ceilidh trail. Dit is oud Schots koloniaal gebied en we hebben hier zelfs een bezoekje gebracht aan een whisky stokerij (single malt). Nu zitten we in een Inn in Margaree Harbour en we zijn onze route verder aan het bekijken. Komend weekend is er een nationale feestdag en men schijnt er massaal op uit te trekken dus de B&B's/herbergen en hotelletjes op leuke plekken zitten al vol of bijna vol. Dat wordt dus nog even puzzelen. Het werd overigens weer steeds zonniger vandaag en we hebben genoten van de mooie natuur onderweg. Maar morgen kan het weer zomaar weer anders zijn. Afwachten dus maar.

Els de Haas

Wat een lekker lang verslag op de vroege zondagochtend. Zo reis ik digitaal gezellig met jullie mee.
Jullie hebben al heel wat kilometers gemaakt, hè? Zijn de afstanden daar ook erg groot? Geen files?
Een land waar je zou willen wonen?
Succes met het zoeken naar een slaapplek.

Grt. Els.

josee

Heerlijk om jullie avonturen te lezen en zo deels mee te beleven.
Ik krijg er zin in om ook die kant op te gaan. Noteren jullie alle leuke onderkomens, plaatjes e.d. Wie weet komen ze ons nog eens van pas.
Groot gelijk om een kaart te kopen. Onze generatie kunnen hier nog mee uit de voeten/auto :)
Veel plezier met het vervolgen van jullie tocht.

josee

Ja, ja :) onze generatie KAN hier dus nog mee uit de voeten :)

Sandra Hartman

Ik geniet van je reisverslagen maar ook van de reacties hierop.
Gezellig ik blijf jullie volgen!
Ga nu de foto's nog even bekijken want ik ben natuurlijk weer snel naar het verslag gegaan. Ha ha.

Anja

En wij genieten ook van alle reakties.

Machtelt & Jan Anne

Wohh wat gaaf die walvissen van zo dichtbij! Geweldig.
Tijdens de Golden Week ben ik door jullie foto's ook een beetje op vakantie. En verder vooral te vinden in Dashilar en Chaoyang Park met heel veel leuke bezoekers. Groet!