Ron-en-Anja.reismee.nl

We hebben eindelijk walvissen gezien

Tijdens onze vakantie naar Nieuw-Zeeland is het er niet van gekomen maar hier op Cape Breton heb je diverse plaatsen waar je walvissen kunt spotten. Vanochtend bij de receptie nagevraagd of er vaarten hier in de buurt doorgingen en het goede bericht was dat vanuit Pleasant Bay vandaag 3x een boot zou vertrekken. Die van 10 uur gingen we niet meer halen maar die van 13:00 uur moest geen probleem zijn. We zijn op ons gemakje langs de Cabot Trail omhoog gereden weer genietend van de prachtige kustlijn. Er was een klein walvissen informatiecentrum bij de opstapplaats waar we natuurlijk even hebben rondgekeken maar eerst hebben we nog even bij het informatiegebouwtje van captain Mark nagevraagd of de vaart zou doorgaan. Er was n.l. inmiddels aardig wat wind gekomen maar dit was geen probleem want 's morgens hadden ze de walvissen redelijk dicht bij de kust gezien en daar heb je niet zo'n last van de aflandige wind. (Voor de zekerheid heb ik toch maar een primatourtje genomen). Toen wij ons tegen 1'en meldden bleken we de enige 2 betalende klanten te zijn. We hadden bijna al verwacht dat ze zouden zeggen -jammer maar helaas- maar ze wilden ons niet teleurstellen dus we gingen toch de zee op. En na een kwartiertje varen hebben we ze heel dicht bij de boot gezien. De walvissen die hier het meest worden waargenomen zijn de pilot whales. Omdat het een klein soort is heeft het wat weg van dolfijnen maar wow, wat indrukwekkend. Wel lastig om ze een beetje goed op de foto te krijgen, overigens. Hopelijk zit er iets bij. Helaas waren er nu geen adelaars te zien, vermoedelijk zijn die het nationale park in gevlogen. Wel dobberde er een eland in zee. Het jachtseizoen is geopend en waarschijnlijk is het dier aangeschoten geweest en uiteindelijk in zee beland. Gisteren hadden we ook al een dode eland gezien maar die was achter op een vrachtwagen gebonden. Een levend exemplaar een dezer dagen zou wel een kadootje zijn.

Yvonne de Haas

Anja, wat een super belevenis. Het is altijd zo overweldigend om die walvissen van dichtbij te zien.
Jullie walvissen, wij een zwarte beer tijdens de trail vandaag in Kings Canyon. Dan ben je ook even stil.
Geniet allebei

Els de Haas

In één woord ........PRACHTIG. In het eggie moet het nog veel indrukwekkender zijn. Wat een mooie blauwe zee en geen hordes mensen. Mooie foto's hoor Anja.

Sandra Hartman

Wat geweldig dat jullie een privé boot hadden om de walvissen te bekijken! Gaaf is dat hoor!
Hoort er wel een. Beetje bij hoor met een vakantie in Canada om dan de walvissen te zien! mooie foto's weer.
Kijk al weer uit naar je volgende verhaal en foto's.
Vooral blijven genieten dan doen wij het ook!

yvon van kooten

Gaaf hoor om walvissen te zien en wat een luxe met zijn 2 op de boot. Mooie natuur ook om te zien.