Ron-en-Anja.reismee.nl

Oeps, dagje illegaal geplast

In Cape Breton is het noordelijk deel nationaal park waarvoor je kaartjes moet kopen. Wij dachten dat dat was wanneer je echt het park introk maar niet van a naar b reed. Toen we gisteren van Margeree Harbour richting Ingonish reden en onderweg even een plaspauze hadden ingelasd werden we aangesproken door een parkbeheerder. Bleek dus dat je ten alle tijden een kaartje moest kopen. Dat hebben we dus maar snel gedaan. Gelukkig zijn het hier geen bullebakken maar we hebben hier dus het weekend illegaal rondgereden en van de toiletten gebruik gemaakt. 's Morgens waren we opgestaan met aardig wat bewolking boven de bergen maar naarmate de dag vorderde werd het weer steeds stralender. We hadden voor de komende 2 nachten een huisje op een park gereserveerd in Ingonish met een eigen terrasje met avondzon. Daar hebben we dus nog even heerlijk gezeten met een glaasje wijn. We konden hier niet meer aanschuiven voor het diner want dat moet je 's morgens doorgeven maar we kregen de tip om in de Keltic Lodge te gaan eten. Een beetje pub-achtige maaltijden en vanaf 19:00 uur zou er iemand muziek komen maken. Dat leek ons wel leuk voor een keer dus rond half 6 zijn we die kant op gereden. Ondanks dat ze hier vroeg eten was er nog voldoende plek. Op een gegeven moment schoof een ouder echtpaar aan en daar raakten we mee aan de praat. Ze werden helemaal enthousiast toen wij vertelden dat we uit Nederland kwamen. Ze waren al een aantal malen in Nederland geweest en vonden het geweldig. Na 9'en vonden we het mooi geweest en zijn we terug gereden naar ons huuske. Weer geen moose gezien maar gelukkig maar, want de combinatie donker-auto-eland is geen fijne. Vandaag hadden we werkelijk stra-lend weer. Na het ontbijt zijn we naar Ingonish beach gereden waar je ook een bedrijfje hebt zitten dat aan whale watching doet. Aan deze kant van het eiland zou je in de herfst nog andere walvissen kunnen zien maar hij had in de afgelopen 2 weken maar 3x uit kunnen varen. Het zag er voor vandaag ook niet veelbelovend uit want het minimaal aantal personen was 6. Ron heeft rond half 3 proberen te bellen hoe de vlag erbij hing maar we kregen geen gehoor. Bij Digby dus nog maar eens proberen. We hebben vandaag een wandeling gedaan op een landtong in de buurt. Veel eekhoorntjes gezien, die zijn hier overigens een heel stuk kleiner dan in Montreal. Ook hier zijn ze driftig aan het verzamelen maar schieten af en toe flink in de stress-mode wanneer ze je aan horen komen. Niet te geloven wat er dan voor geluid uit zo'n klein beestje komt. Ook hebben we weer bald eagels gezien - dit keer zwevend op de thermiek dus weer lastig te fotograferen. Nu nog even lekker genieten op ons terrasje en straks hier op het complex dineren. Morgen rijden we naar Baddeck waar we ook weer 2 nachtjes blijven.

Els de Haas

Een plas blijft een plas, betaald of niet, als je 'm maar kwijt kan.
Om jullie goed te volgen, ga ik eens kijken waar Baddeck ligt.

Els de Haas

Prachtige foto's, zeg!
Die schoolbus met dat blauwe water......SCHITTEREND!
Leuke Lodge!

josee

Ik geniet van je verhalen, Anja. Jammer dat de grote dieren nog niet zijn gespot. Een paar beren of een moose, die blijven indrukwekkend om te zien. Of zitten hier geen beren?

Anja

Ja zeker we kwamen wel meldingen tegen dat er ergens beren, coyotes en elanden moeten zitten. Maar misschien is dit niet de goede tijd om ze te zien. Geen idee.
En v.w.b de foto's: Er zijn wel foto's waar ik ook op sta hoor maar Ron zijn kaartjes kunnen niet in mijn kaartlezer die ik kan aansluiten op de ipad. Hij heeft n.l. geen xd-kaartjes :-).

Anja

Ik bedoel dus sd-kaartjes